Et liv før Facebook

Det er helt tydeligt, når jeg læser mine gamle blog posts, at de er skrevet af det jeg der fandtes før Facebook. Det er lidt ligesom at læse breve fra dengang før Mac'en, eller telefonbeskeder fra dengang før mobilen. Pludselig føler jeg mig heldig. Heldig fordi jeg lever i en tid hvor teknologien løber amok. I bedste forstand. Alt er muligt. Der er ingen begrænsninger. Hvis du kan tænke det, kan det opfindes.

Så selvom Manden nogle gange synes jeg skriver for meget, for privat, for åbent, så bliver jeg hver dag overrasket over at man kan. Over at der er nogen der gider læse det jeg skriver. Gider at være i elektronisk kontakt. Som for en sky mus som mig, er noget bedre end telefonisk og gud bedre det øjenkontakt.

Så mit nye elektroniske jeg, der fungerer som et øje ca. 40 cm fra verdenen i skærmen, frydes og gyses og klukler hver dag.

Ingen kommentarer: