Formulæ Romantikæ

Brygget på cykel mens manden løb ved siden af: Så sagde vi at du var den gamle udramponerede atlet som gerne ville gøre comeback men for at skulle kæmpe sig tilbage på toppen blev du nødt til at få en ny træner og så kom jeg. Jeg var den unge nyuddannede træner - og kvinde - og det havde du ikke regnet med da jeg svarede på annoncen for jeg hed jo Sam. Så du var ikke merget for det men træne skulle du jo, så vi gik til værks. Du synes jeg gjorde alting helt forkert og jeg synes dine metoder var håbløst gammeldags så vi skændes hele tiden selv om der også var øjeblikke hvor luften sitrede når vi så på hinanden. Din gamle stolthed kunne dog alligevel ikke klare at blive trænet af en så ung og nyuddannet - og kvinde - da din ærkeengel fra gamle dage mødte op og hånede dig, Vi kom så meget op at skændes at jeg rejste i vrede. Du var glad for at se mig gå men alligevel kom dagen for det store comeback jo nærmere, så du tjattede lidt til en boksebold, og det var so om at du havde et hulrum i brystet. Lige indtil den dag hvor du fandt alle mine noter med dit komplette træningsprogram som jeg havde efterladt.Og det gik op for dig at jeg var den pertentlige type - omend kvinde. Så gik du for alvor til værks. Imens fordybede jeg mig i det job jeg havde taget i Oregon med at træne handicappede cyklister til special oplympiaden, for jeg havde et stort socialt ansvar. Så du trænede og blev bedre og bedre, på nær lige til den sidste hurdle hvor siden i bogen havde været våd af salte tårer så blækket var flydt sammen. Du kunne ikke tyde hvad der stod. Så en dag hvor jeg stod ved postkassen og ventede længselsfuldt efter livstegn, stod du der pludselig. Veltrænet og parat. Jeg var bidsk til at starte med men du fik hurtigt stoppet mundenn på mig med et kys. Så opsagde jeg mit job og lod handicappere være handicappere for jeg måtte med dig tilbage for at hjælpe dig med dit comeback. Jeg lærte dig at overkomme din sidste hurdle så da den store dag oprendt var du mere end klar. Men noget gik galt og da den sidste hurdle kom, så du op mod tilskuerpladserne hvor mine øjne brændte mod dine og du missede, så din ærkerival vandt og du kom kun ind på 2. Pladsen. Men det var alligvel nok til at du fik genetablerert dit ry i branchen og du nu med god samvittighed kunne trække dig tilbage og stifte familile med mig. Så kyssede vi og jeg sagde, jeg synes vi skal adoptere en handicapper. Slut.

Ingen kommentarer: